Quebec naar Montréal

20 juni 2016 - Montreal, Canada

Omdat we niet tijdens de ochtendspits naar onze volgende bestemming wilden rijden hebben we Vanmorgen nog in Quebec na het ontbijt de Citadel bezocht. Zowel het Engelse als het Franse leger heeft meegewerkt aan dit magnifieke fort. De Fransen begonnen in 1693 en de Engelsen voltooiden het werk in 1831. De Citadelle is de thuishaven van het befaamde Royal 22e Regiment, een Frans-Canadees regiment dat bekend staat als de Vandoos. Na een bak koffe zijn we om ca 11.30 uur vertrokken naar Montréal waar we om 15.30 aankwamen. Het was behoorlijk warm vandaag (34 graden) zodat een wijntje en een biertje op een terras in de schaduw er wel ingingen. Morgen hebben we de hele dag de tijd om de stad te bezichtigen. Het weerbericht voor morgen is een stuk lagere temperatuur, wat welzijn prettig is voor onze activiteiten.

1. Ruud en Marianne:
    21 juni 2016
    Leuk om jullie belevenissen te lezen. We volgen jullie reis met extra (!) belangstelling. Nog één dag Oost-Canada en dan op weg naar de Rockies. Geniet ervan! Groetjes, Ruud en Marianne.
  2. Bep en Peet:
    21 juni 2016
    Genietennnn, hier alleen maar regen. XX
  3. Greet en Huub:
    21 juni 2016
    Wat een prachtige diashow je krijgt een beetje indruk hoe het daar is