Sightseeing Toronto

13 juni 2016 - Niagara Falls, Canada

Allereerst zoals beloofd de foto van ons vervoermiddel voor de komende dagen. Daar gaan we nog veel plezier van beleven! Vandaag dus de meeste highlights van Toronto bezocht en bekeken. We hadden er prima weer bij zodat het lopen/slenteren door deze miljoenenstad een feestje was. Via Queenspark waar de oude (uit 1859) en meer recente parlementsgebouwen staan kwamen we in de wijk Kensingtonmarkt. Dit is en van de etnisch meest bijzondere woonwijken van Toronto. Hij is rond1900 door Oost-Europese immigranten aangelegd. Het is net een lappendeken van kleine huisjes. Tegenwoordig staan Jjodse, Poolse en Russische marktkooplui zij aan zij met Portugese, Jamaicaanse, oostindische, Chinese en Vietnamese handelaren. Dus vind je hier producten uit alle delen van de wereld. Onze tocht liep verder naar de New City Hall en het grootste ondergrondse winkelcentrum ter wereld: Toronto Eaton Centre. Na een drankje bij de haven kwamen we via Yonge Street (de langste weg ter wereld wordt beweerd) weer bij ons hotel.  Morgen naar Niagara Falls.

1. Kees:
    14 juni 2016
    Gave auto Dick kan je ook nog lekker tuinieren onderweg.
  2. Greet en Huub:
    14 juni 2016
    Ziet er geweldig uit fijn
    in zo'nauto