Columbia Icefield / Athabasca gletsjer

25 juni 2016 - Athabasca, Canada

vandaag wederom een actieve reisdag. De route vanaf Lake Louise loopt via de fotogenieke Icefield Parkway langs de mooiste plekjes van de Rockies. We stopten oa bij Bow Summit, Peyton Lake en Mistaya Canyon. Bij de Icefield hebben we  een Glacier Adventure Tour gemaakt en een Glacier Skywalk. De Athabasca is vanaf de weg te zien. De ijstong is zo'n 6 Km lang en tussen de 90 en 300 meter breed. De Tour wordt gedaan met voertuigen op enorme banden. We hebben nog even op de gletsjer gelopen om foto's te maken. Helaas speelde het weer niet erg mee. Er was veel bewolking en af en regende het een beetje. Maar al met al absoluut een onvergetelijke dag.

Morgen naar Jasper.

1. Roos:
    26 juni 2016
    Oh dat prachtig blauwe Peyton Lake! Wij hadden ook erg slecht weer op de gletsjer, tja hoort er een beetje bij zullen we maar zeggen.. Sommige foto's van deze prachtige plekken hebben wij ook exact. Mooi om ze nu weer te zien. Op naar jasper, op naar earls ;) liefsx
  2. Bep en Peet:
    Het ziet er koud uit,hier warm af en toe regen.DXX
  3. Kees:
    26 juni 2016
    Dit is wel heel heel heel erg gaaf.